Новости. Від поставленого завдання не відступають

Газета "Харківський електротранспорт", 31.01.2004.

Ця розмова відбувалася на заготівельній дільниці Депо №1 біля хонінгувального верстата. Начальник підрозділу М.В. К***к показав на кілька блоків циліндрів компресора ЕК‑4, котрі вже пройшли механічну обробку, і сказав:

— Все розпочалося приблизно рік тому, коли головний інженер ХКП "Міськелектротранс" В.І. Вітченко запропонував нам опанувати технологію ремонту тролейбусного компресора. Проблема з цими агрегатами на підприємстві існувала і розв’язати її можна було лише вживаючи конкретні заходи.

— На першому етапі, — додав начальник технічного відділу депо В.В. Леонов, — необхідно було знайти відповідне обладнання, налагодити його. Ось цей хонінгувальний верстат ми отримали із КАТП‑2022. Але треба було докласти ще чимало сил для того, щоб він зміг виконувати свою функцію.

...І тут знову на допомогу деповчанам прийшла адміністрація підприємства, яка придбала два необхідних електродвигуни. Чимало зусиль доклали й працівники підрозділу, повертаючи, як говориться, верстат до життя. Спеціалісти під керівництвом головного енергетика І.Д. С***а, відновили його електричну частину, проектно-конструкторське бюро ХКП "Міськелектротранс", де начальником В.В. Т*******в, розробило креслення необхідного оснащення, а на заготівельній дільниці Салтівського трамвайного депо на чолі з начальником Л.С. Г*****вим виготовлено два кондуктори та планшайбу...

Кожного тижня, у четвер, прямо на заготівельній дільниці Депо №1 відбувалася виробнича планерка, на котрій деповчани говорили про свої проблеми. Шляхи ж їх вирішення шукали разом із В.І. Вітченком, начальником служби рухомого складу О.М. Тарасенком та начальником відділу матеріально-технічного постачання М.О. Колпаковим.

Для ремонтників експлуатаційного підрозділу ця справа була нова.

— Не один раз наші спеціалісти їздили за досвідом на інші підприємства міста, — ділиться В.В. Леонов. — Треба було з’ясувати усе — режим роботи, підбір хонінгувальних брусків тощо. Однак спочатку блок циліндрів компресора необхідно піддати механічній обробці. Адже на заготівельну дільницю він надходить у вигляді литва.

Причому в цих операціях задіяні свердлувальний, токарний, фрезерувальний та шліфувальний верстати, а всі операції на них необхідно виконувати ретельно і точно. Із всім комплексом робіт добре справляються такі верстатники заготівельної дільниці, як В.В. В********ко та М.П. З*********ко. Проте, так би мовити, найвідповідальнішу операцію, хонінгування, М.В. К***к здійснює власноручно.

На сьогодні у Депо №1 виготовлено 11 блоків циліндра компресора ЕК‑4: 7 із них поставили на власні машини, а 4 — передали в інші депо підприємства. І працюють ці агрегати без зауважень.

Однак було б дуже передчасно ставити на цьому крапку. Коли проблему обговорили в цілому, у неї виявилося чимало окремих і досить важливих моментів. Незважаючи на фінансову скруту, адміністрація ХКП "Міськелектротранс" продовжує виділяти кошти для закупівлі необхідного литва блоків циліндрів компресора, мастилозйомних кілець, поршнів тощо. Досить складна ситуація з хонінгувальними брусками. Ті, що випускаються сьогодні, дуже низької якості...

Цього разу було дуже багато сказано про переваги, котрі дасть електротранспортникам виготовлення блоків циліндрів компресора ЕК‑4. Начальник Депо №1 А.С. Герасименко зазначив, що агрегат напряму пов’язаний із безпекою руху. Адже на стисненому повітрі працюють гальмові системи практично всіх типів тролейбусів та спеціальних вагонів. Крім того, виготовляти їх власноруч набагато вигідніше, ніж замовляти на інших підприємствах міста.

Існує і ще один важливий момент. Досягнутий результат можна вважати тільки першим етапом великої і дуже потрібної роботи. Спеціалісти Депо №1 прагнуть ремонтувати і зношені блоки циліндрів. Проте тут є свої особливості технологічного плану — необхідність мати мастилозйомні кільця та поршні ремонтних розмірів тощо. Деповчани мріють про той час, коли вони зможуть відновлювати цілі партії важливих для експлуатаційників агрегатів, назавжди подолавши дефіцит компресорів ЕК‑4.

Що й казати, працівники заготівельної дільниці Депо №1 не відступають сьогодні від поставлених адміністрацією ХКП "Міськелектротранс" завдань. У них є знання, набутий протягом року досвід, необхідні верстати і бажання довести розпочате до звершення. А це — найголовніше.

М. АРТАМОНОВ

№7‑8 (5175‑5176), 31 січня 2004 року

Разделы по теме:
Рубрики:   Трамвай, Троллейбус
Перевозчики:   Депо №1

Добавить комментарий

Для того, чтобы добавить комментарий, Вам нужно зарегистрироваться и/или авторизоваться на форуме.